Iklan Penaja

Sabtu, 25 Jun 2011

Day 1 ~ Menjejak Rafflesia

hari pertama. khamis. 16.06.2011.
Kelab Sukan dan Kebajikan PKINK ada buat program Menjejak Rafflesia dan Mendaki Gunung Irau, Brinchang, Cameron Highlands selama 3 hari 2 malam..
seawal jam 6.00 pagi aku dah tercongok kat depan opis. selesai smayang subuh,terus bergrak ke opis. bangun pagi sangat2 ari tu. gara-gara takut kena tinggal. hahaha
actually diz is first day tuk misi menjejak rafflesia and mendaki gunung kat Cameron Highlands. excited sket. haha..


lebih kurang kul 8.00 pagi baru van kitorang brtolak. hampeh. lewat la plak gara2 banjir.
ak nie punya la mengantuk pagi2 lagi dah tercongok dpan opis. hahaha
alhamdulillah kami selamat sampai di sana..


cabaran kesana trsangat hebat. laluan kampung yang agak sempit dan berbukit2. kcut perut jugak la,
misi menjejak Rafflesia brmula di sebuah perkampungan orang asli (kini dikenali orang asal).
kalau x clap ak, kampung tu nama Pos Hendrop dkat Jajahan Kecil Lojing, Gua Musang.


sampai kat sana, ktorang terus pergi beramah mesra dengan penduduk orang asli..
juz bagi nasi yg kitorang xsempat makan..
tetibe je dorang tanya camni..

"baju mana bau?" (sambil tunjuk2 baju dia)

mula2 ak xpaham.
aish. ape la yg m.cik nie tanya.
then pastu baru la ak pasan.
dia tnya baju.
alaa..lupa la..
klu thu nk dtg perkampungan org asli, dh lama ak bwk baju2 yg xpakai.
bleh je sdkah kat dorang..
erm..rugi2..

seperti yang dimaklumkan, kawasan Lojing mempunyai banyak tempat yg boleh kita tengok bunga Rafflesia secara dekat dan sepanjang tahun jika bernasib baik.
alhamdulillah misi kami ari tu berjalan lancar.
walaupom bunga rafflesia tu xsemekar mana, at least dapat gak tengok bunga tu.
tercapai gak misi yang xsampai setengah jam tu. hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Penaja

MiyapiQ LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...