Iklan Penaja

Selasa, 31 Julai 2012

Up and Down

salam,
kenapa orang kita suka menjatuhkan orang lain? orang kita orang islam,melayu pulak tu..kenapa perlu menjatuhkan kaum sendiri? kadang-kadang ak xpaham..kenapa harus being jelly2? kenapa harus busuk hati..kenapa jugak harus dengki dengan kaum kerabat sendiri?

selama beberapa tahun ak berniaga, macam2 ragam manusia dah ak jumpa. kadang kita tengok orang tu baik je tapi yg tu sebenarnya tikam kita, kadang kita tengok orang tu mcam xsuka kita padahal orang tu amik berat pasal kita..kadang orang tu sanggup buat apa saja untuk kita di depan kita padahal orang tu ada agenda yg tersembunyi. manusia ni ada macam2 ragam especially dalam dunia perniagaan. berniagalah dengan ikhlas, kerana Allah bukan dengan penuh hasad dengki. buat ape kita nak dengki dengan orang, dia dapat lebih sebab tu rezeki dia yg Allah bg kat dia kan? kita kena la berdoa tanpa henti mintak lebih jugak dari Allah..ada paham? hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Iklan Penaja

MiyapiQ LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...